• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blev lurad av Big bank!

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Hej!! Är det någon som fått ett rekommenderat brev frå Big bank?? Fick det igår men har ej hämtat ut det för jag blev så nervös över vad det kan vara!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har du lån hos dem som gått till inkasso eller kfm? Eller har du gjort någon ansökan hos dem?
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ja jag har lån som gott till inkasso där vet ej riktigt om det har gott till kfm
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ok.. Men vad händer då?? Bara att jag är skyldig hela summan eller??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det du måste göra är att hämta ut det rekommenderade brevet så du får reda på vad de vill.
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
Ok.. Men vad händer då?? Bara att jag är skyldig hela summan eller??

har inte varit med om att banker skickar brev rek om lån är uppsagd.eftersom det är ju inte direkt super känslig info.

detta kan vara ett sätt för dom att veta att du bor på den adressen.så du inte kan kan göra en ev presk.skulder kan ju bli avskrivna efter antal år.och då blir det svårare göra presk på skulderna.
kommer avierna i brevlådan så behöver man inte höra av sig.breven kan ju ha hamnat hos någon annan.man kan hålla sig undan.hämtar du ut brevet så kommer det heta geldenärskontakt har skett eller nått liknande.och har du avb hos inkasso idag? eller du planerar släppa allt till kfm så behöver du inte göra något.

jag har aldrig fått rek brev av bank när det gäller uppsagd lån eller misskött kredit eller annat utan det kommer i brevlådan.inte heller rek brev om lån gått till inkasso.men jag kan tyvärr inte svara vad du skall göra.om du ska hämta ut det eller inte.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har fått rekommenderat brev från Nordea när mitt lån där blev uppsagt. De skrev i det att mitt lån skulle gå till inkasso och att jag skulle bli kontaktad av dem i detta Lindorff.
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Har med fått

Har fått från svea och någon till men det löste dig ändå
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Kan vara så att de meddelar avbetalningsplan eller att de ska skicka till fogden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp